Dirigent

Sinds september 2008 is de Schouwse musicus Wim Boer dirigent van het Schouws Kamerkoor.
Wim Boer werd in 1964 in Rotterdam geboren en volgde aldaar zijn opleiding aan het conservatorium.
Hij studeerde hoofdvak orgel bij Arie J. Keizer en behaalde hiervoor in 1991 het diploma ‘Uitvoerend Musicus’.
Daarnaast studeerde hij hoofdvak piano bij Frans van Hoek waarvoor hij in 1991 het diploma ‘Docerend Musicus’ behaalde.
Verder studeerde hij kerkmuziek en improvisatie o.a. bij Folkert Grondsma.
Vanaf 1998 volgde Wim Boer de opleiding voor koordirigent bij Barend Schuurman, eveneens aan het Rotterdams conservatorium.
Hiervoor behaalde hij in april 2002 zijn eindexamen, eerste fase.
Vanaf 1984 is hij vaste bespeler van het Markussenorgel van de
Rooms-Katholieke St. Willibrordus kerk te Zierikzee, waar hij in 1996 tevens als dirigent is aangesteld.
Wim Boer is verder actief als begeleider en concertgever op orgel en piano en als dirigent van o.a. het door hem opgerichte Vocaal Ensemble ‘Luscinia’.